Nieuws

vacature De Dobbelsteen

Vacature Leerkracht LB wtf 0.4 OBS De Dobbelsteen

Stichting SOM is voor OBS De Dobbelsteen te Hoogerheide op zoek naar een 
 
Leerkracht wtf 0,4000 voor groep 4
Ingangsdatum z.s.m.
 
OBS De Dobbelsteen telt zo'n 240 leerlingen en maakt onderdeel uit van brede school "De Boemerang" in Hoogerheide. Op OBS De Dobbelsteen werkt een hecht en enthousiast team dat samen met elkaar, kinderen en ouders hard werkt om goed onderwijs voor de kinderen te realiseren in een fijn leer- en werkklimaat, met ambitie naar beoordelingsbekwame leerlingen.
 
Er is voor deze functie een functiebeschrijving LB beschikbaar.
 
Wij zoeken een leraar die:
• Het leren bewust, beredeneerd en betekenisvol organiseert met de kennis die het kind al heeft als uitgangspunt;
• Doelgericht werkt en op een natuurlijke manier omgaat met verschillen;
• Hoge verwachtingen heeft van ieder kind, zichzelf en het team;
• Kansen en mogelijkheden ziet;
• Affiniteit heeft met de onderbouw;
• Een onderwijsbevoegdheid heeft. 
 
Wij bieden:
• Een leuk team dat voortdurend in beweging is en het beste met ieder kind voor heeft;
• Fijne betrokken ouders die achter de school staan;
• Een goed pedagogisch klimaat.
• Inschaling in LB-schaal, trede afhankelijk van relevante werkervaring in het onderwijs.
 
Heb je interesse in deze functie stuur dan je motivatiebrief en CV naar de heer Rob Jiskoot, directeur obs De Dobbelsteen, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Ook voor vragen kun je contact op nemen met de heer Rob Jiskoot, via email of telefonisch 0164-660706. 
 
Conciërge B

Vacature Conciërge B Stichting SOM - Fulltime

Stichting SOM is op zoek naar een  
 
Conciërge B - Fulltime 
 
Als conciërge B ben jij de spil in het onderhoud en de dagelijkse operationele ondersteuning van de scholen in Hansweert, Rilland, Yerseke, Krabbendijke, Kruiningen en Dinteloord. Je zorgt voor een goed onderhouden en veilige leeromgeving voor leerlingen en personeel, en ondersteunt bij diverse facilitaire en technische werkzaamheden. Daarbij werk je zelfstandig en ben je in staat om in te spelen op wisselende omstandigheden. 
 
Voor de functie is een functiebeschrijving Conciërge B beschikbaar. 
 
Wat ga je doen? 
  •  Onderhouds- en reparatiewerkzaamheden 
  • Ondersteunende werkzaamheden 
  • Fungeren als contactpersoon voor facilitaire ondersteuning van activiteiten 
  • Ruimten inrichten en gereedmaken voor gebruik 
  • Aansluiten van (ICT-)apparatuur (hardware en bekabeling) 
  • Beheren van magazijn en voorraden, en het logistiek afhandelen van bestellingen 
  • Post-, kopieer- en cateringwerkzaamheden verrichten 
  • Zorgen voor een schoon, veilig gebouw en terrein, inclusief de toegankelijkheid van vluchtwegen 
  • Signalerende rol bij overtreding van huisregels en bij conflicten tussen leerlingen  
Wie zoeken wij? 
  • Je beschikt over vaktechnische kennis en bent vaardig in het uitvoeren van onderhouds- en reparatiewerkzaamheden 
  • Je hebt inzicht in de taak en werkwijze van een onderwijsorganisatie 
Wat bieden wij? 
  •  Een uitdagende fulltime functie binnen een dynamische onderwijsomgeving 
  •  Mogelijkheden voor professionele ontwikkeling en scholing 
  •  Een prettige werkomgeving waar je bijdraagt aan veilige en goed onderhouden scholen 
  •  Inschaling in schaal 4 CAO PO/OOP 
Interesse? 
Stuur je motivatiebrief en CV naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. t.a.v. het College van Bestuur, mevrouw E.A.F. Franken. Solliciteren kan tot vrijdag 11 oktober 2024. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met mevrouw Franken, 0164-235225
  

 

Stichting SOM heeft een Vacature voor Brugfunctionaris

Vacature Brugfunctionaris C (24~32 uur)

Stichting SOM heeft een Vacature voor Brugfunctionariswtf 0.6000 – 0.8000 | CAO PO / OOP schaal 10

Betreft de scholen: De Reigersberg, De Klimroos, De Eendracht en Voorhoute.

De brugfunctionaris is de schakel tussen ouders, leerlingen, school en buurt. 

De brugfunctionaris werkt niet alleen binnen, maar ook búiten de omgeving van de school. Hij of zij observeert, signaleert en betrekt er vervolgens de juiste personen en professionals bij als er ondersteuning nodig is. Zeker de ouders worden actief betrokken bij de ontwikkeling, opvoeding en het onderwijs. Zo krijgen kinderen beter de kans om zich goed te ontwikkelen.
 
Op school
De brugfunctionaris slaat een brug tussen de ouders en scholen. Communicatie tussen de partijen wordt gefaciliteerd en er worden verbindingen gelegd met organisaties in de wijk die gezinnen ondersteunen. De benadering is gebaseerd op opgebouwd vertrouwen, waarbij de brugfunctionaris zichtbaar is, luistert, en diverse contactmomenten creëert, zowel openbaar als privé.
Samenwerking met leerkrachten is essentieel voor de brugfunctionaris, die een signalerende rol van leerkrachten ondersteunt en nauw samenwerkt met schoolteams.
 
Bij gezinnen thuis
Naast het versterken van onderwijskansen, zorgt de brugfunctionaris ervoor dat de basisbehoeften van gezinnen worden vervuld, zoals materiële ondersteuning en informatie over beschikbare voorzieningen. De brugfunctionaris benut ook de talenten van kinderen, helpt bij het organiseren van sportactiviteiten en ondersteunt bij de overgang naar het middelbaar onderwijs.
 
In de wijk
Daarnaast is de brugfunctionaris actief in de wijk en werkt hij of zij aan het terugdringen van negatieve of onveilige ontwikkelingen rondom de school samen met de jongerenwerker(s). Door vroegtijdig te signaleren, wordt er actief bijgedragen aan gelijke kansen voor alle kinderen.
 
Inzet van de brugfunctionaris
De brugfunctionaris is geen zorgverlener, maar biedt expertise gerichte informatie en advies. De functie omvat niet-specifieke taken zoals onderwijskundige taken, casemanagement, en uitvoer van intensieve zorgtrajecten. Een brugfunctionaris is vooral van waarde in wijken met veel kansarme gezinnen, waar samenwerking met ouders niet altijd vanzelfsprekend is. 

Doelen van de brugfunctionaris
  • Alle leerlingen krijgen meer kansen op succes binnen de school.
  • Alle ouders worden eerder en sneller betrokken bij eventuele extra zorg.
  • Het leerlingenaantal stijgt, omdat de brugfunctionaris intensief contact onderhoudt met de ouders van de kinderopvang en maandelijkse bijeenkomsten voor ouders belegd.
  • De brugfunctionaris helpt ouders bij de Nederlandse taal en/of bij het ondersteunen van ouders bij aanvragen voor extra toeslagen.
  • De kansengelijkheid voor alle leerlingen/kinderen neemt toe, omdat:
    • De brugfunctionaris initiatiefrijk contacten heeft gelegd met ouders van kinderen met moeilijkheden thuis (armoede, zorg, gedrag, opvoeding, Nederlandse taal), problemen en talenten heeft gesignaleerd, deze in kaart heeft gebracht, ervoor heeft gezorgd dat de juiste hulp is ingezet en hierdoor de thuissituatie stabieler is geworden;
    • Er eerder (voor groep 3) problemen en talenten gesignaleerd en (door ouders) erkend en aan- opgepakt worden;
  • Meer ouderbetrokkenheid bij de school.
  • De IB-er heeft 50% meer tijd en aandacht voor IB-taken: het didactische proces, opbrengsten, coaching en dergelijk, omdat de brugfunctionaris de intensieve contacten met bovenstaande ouders heeft.
  • De leerresultaten van kansarme leerlingen verbeteren.
  • De samenwerking tussen de zorg verlenende instanties en school/IKC verbeteren, zodat er geen sprake meer is van het overnemen of buitensluiten van de school door de zorg verlenende instanties.
Taken van de brugfunctionaris
  • Helpt ouders bij de Nederlandse taal en/of bij het ondersteunen van ouders bij aanvragen voor extra toeslagen.
  • Aanvragen Leergeld, Sport- en Cultuurfonds.
  • Team bewust maken/ voorlichten/ adviseren en zorgen bij hen wegnemen.
  • Bouwen aan relaties met ouders en kinderen en team.
  • Organiseren van koffie-ochtenden.
  • Organiseren van meeloopochtenden-informatiebijeenkomsten.
  • Praten met en ondersteunen van ouders over opvoeding en ondersteuning die beschikbaar is als het even minder gaat.
  • Contact met de jeugdwerker en andere hulpverlenende instanties.
  • Op huisbezoek gaan.
  • Zichtbaar zijn op en in school.
  • Ouders betrekken bij schoolse activiteiten.
  • Talentontwikkeling van kinderen vergroten.
  • Warme overdracht VO en hier eventueel mee naartoe gaan met ouders/kind.
  • Coördineren schoolontbijt en schoolfruit en eventueel lunch.
  • Verantwoording eigen taken, subsidie en met het team/ouders opgestelde doelen.
  • Samenstellen van thematassen in groep 1-2.

Profiel van de brugfunctionaris 

  • Heeft een werkweek van 24 tot 32 uur;
  • Relevante HBO-opleiding (SPH, MWD, pedagogiek of pabo);
  • Is een verbinder;
  • Is communicatief sterk;
  • Is stressbestendig;
  • Heeft oog voor talent en voelsprieten voor problemen (is sensitief);
  • Heeft ervaring in het sociale domein en liefst ook in het onderwijs;
  • Is een doorpakker/pragmatisch;
  • Werkt doelgericht;
  • Is laagdrempelig, benaderbaar en altijd beschikbaar (Je mag altijd bij me komen!);
  • Is betrouwbaar;
  • Kan (kortdurende) hulp bieden aan het kind en/of de ouders;
  • Stemt steeds af tussen directie-team-ouders;
  • Legt de verbinding tussen het gezin thuis, het kind op school en – waar nodig – met professionals, instanties en partners in de wijk;
  • Weet precies waar de juiste hulp en ondersteuning te vinden is;
  • Zet in op gelijke kansen, sociale inclusie, talentontwikkeling en het verbreden van het wereldbeeld van kinderen en ouders;
  • Kan omgaan met weerstand.

Wat bieden wij?
Uiteraard mag de brugfunctionaris van ons ook iets verwachten.

  • Duidelijke rolverdeling taken brugfunctionaris, IB-er, leerkrachten en directie;
  • Speelruimte om je werk goed te kunnen doen;
  • Regelmatig intervisie met andere brugfunctionarissen binnen de stichting;
  • Voldoende tijd om je werk goed te kunnen doen;
  • Een duidelijk takenpakket, wat samen samengesteld wordt; 
  • Open communicatie;
  • Begeleiding bij verdere ontwikkeling;
  • Inschaling in OOP schaal 10 conform CAO PO;
  • Tijdelijke aanstelling op projectbasis voor de duur 2 jaar.  

Heb je interesse in deze functie, stuur dan je sollicitatiebrief en CV naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. t.a.v. het College van Bestuur, Evelien Franken. Voor vragen kun je contact opnemen met Evelien Franken, telefoonnummer 0164-235225.
De sluitingsdatum voor deze vacature is 1 oktober 2024. 

Adres Stichting SOM

Bezoekadres:
Rijtuigweg 12
4611 EL Bergen op Zoom
Telefoon: 0164 235225
Mail:: secretariaat@stichtingsom.nl 

Postadres:
Rijtuigweg 12
4611 EL Bergen op Zoom

KvK-nummer: 20136591
RSIN-nummer: 818763681

LinkedinLogo

Over Stichting SOM

Stichting SOM (Samen Onderwijs Maken) vormt de overkoepelende organisatie voor Openbaar Onderwijs met vier basisscholen in de regio West-Brabant en vijf basisscholen in de gemeente Reimerswaal, Zeeland.

Het bestuursbureau is gehuisvest in Bergen op Zoom en ondersteunt het bestuur, de schooldirecties en andere geledingen bij de ontwikkeling en de uitvoering van het beleid van Stichting SOM.

Privacybeleid