Nieuws
Betreft de scholen: De Reigersberg, De Klimroos, De Eendracht en Voorhoute.
De brugfunctionaris werkt niet alleen binnen, maar ook búiten de omgeving van de school. Hij of zij observeert, signaleert en betrekt er vervolgens de juiste personen en professionals bij als er ondersteuning nodig is. Zeker de ouders worden actief betrokken bij de ontwikkeling, opvoeding en het onderwijs. Zo krijgen kinderen beter de kans om zich goed te ontwikkelen.
Doelen van de brugfunctionaris
- Alle leerlingen krijgen meer kansen op succes binnen de school.
- Alle ouders worden eerder en sneller betrokken bij eventuele extra zorg.
- Het leerlingenaantal stijgt, omdat de brugfunctionaris intensief contact onderhoudt met de ouders van de kinderopvang en maandelijkse bijeenkomsten voor ouders belegd.
- De brugfunctionaris helpt ouders bij de Nederlandse taal en/of bij het ondersteunen van ouders bij aanvragen voor extra toeslagen.
- De kansengelijkheid voor alle leerlingen/kinderen neemt toe, omdat:
- De brugfunctionaris initiatiefrijk contacten heeft gelegd met ouders van kinderen met moeilijkheden thuis (armoede, zorg, gedrag, opvoeding, Nederlandse taal), problemen en talenten heeft gesignaleerd, deze in kaart heeft gebracht, ervoor heeft gezorgd dat de juiste hulp is ingezet en hierdoor de thuissituatie stabieler is geworden;
- Er eerder (voor groep 3) problemen en talenten gesignaleerd en (door ouders) erkend en aan- opgepakt worden;
- Meer ouderbetrokkenheid bij de school.
- De IB-er heeft 50% meer tijd en aandacht voor IB-taken: het didactische proces, opbrengsten, coaching en dergelijk, omdat de brugfunctionaris de intensieve contacten met bovenstaande ouders heeft.
- De leerresultaten van kansarme leerlingen verbeteren.
- De samenwerking tussen de zorg verlenende instanties en school/IKC verbeteren, zodat er geen sprake meer is van het overnemen of buitensluiten van de school door de zorg verlenende instanties.
- Helpt ouders bij de Nederlandse taal en/of bij het ondersteunen van ouders bij aanvragen voor extra toeslagen.
- Aanvragen Leergeld, Sport- en Cultuurfonds.
- Team bewust maken/ voorlichten/ adviseren en zorgen bij hen wegnemen.
- Bouwen aan relaties met ouders en kinderen en team.
- Organiseren van koffie-ochtenden.
- Organiseren van meeloopochtenden-informatiebijeenkomsten.
- Praten met en ondersteunen van ouders over opvoeding en ondersteuning die beschikbaar is als het even minder gaat.
- Contact met de jeugdwerker en andere hulpverlenende instanties.
- Op huisbezoek gaan.
- Zichtbaar zijn op en in school.
- Ouders betrekken bij schoolse activiteiten.
- Talentontwikkeling van kinderen vergroten.
- Warme overdracht VO en hier eventueel mee naartoe gaan met ouders/kind.
- Coördineren schoolontbijt en schoolfruit en eventueel lunch.
- Verantwoording eigen taken, subsidie en met het team/ouders opgestelde doelen.
- Samenstellen van thematassen in groep 1-2.
Profiel van de brugfunctionaris
- Heeft een werkweek van 24 tot 32 uur;
- Relevante HBO-opleiding (SPH, MWD, pedagogiek of pabo);
- Is een verbinder;
- Is communicatief sterk;
- Is stressbestendig;
- Heeft oog voor talent en voelsprieten voor problemen (is sensitief);
- Heeft ervaring in het sociale domein en liefst ook in het onderwijs;
- Is een doorpakker/pragmatisch;
- Werkt doelgericht;
- Is laagdrempelig, benaderbaar en altijd beschikbaar (Je mag altijd bij me komen!);
- Is betrouwbaar;
- Kan (kortdurende) hulp bieden aan het kind en/of de ouders;
- Stemt steeds af tussen directie-team-ouders;
- Legt de verbinding tussen het gezin thuis, het kind op school en – waar nodig – met professionals, instanties en partners in de wijk;
- Weet precies waar de juiste hulp en ondersteuning te vinden is;
- Zet in op gelijke kansen, sociale inclusie, talentontwikkeling en het verbreden van het wereldbeeld van kinderen en ouders;
- Kan omgaan met weerstand.
Wat bieden wij?
Uiteraard mag de brugfunctionaris van ons ook iets verwachten.
- Duidelijke rolverdeling taken brugfunctionaris, IB-er, leerkrachten en directie;
- Speelruimte om je werk goed te kunnen doen;
- Regelmatig intervisie met andere brugfunctionarissen binnen de stichting;
- Voldoende tijd om je werk goed te kunnen doen;
- Een duidelijk takenpakket, wat samen samengesteld wordt;
- Open communicatie;
- Begeleiding bij verdere ontwikkeling;
- Inschaling in OOP schaal 10 conform CAO PO;
- Tijdelijke aanstelling op projectbasis voor de duur 2 jaar.
Heb je interesse in deze functie, stuur dan je sollicitatiebrief en CV naar
Stichting SOM is voor OBS De Reigersberg in Rilland op zoek naar een
Leerkracht LB
Wtf 0.8 – 1.0
ingangsdatum z.s.m.
OBS De Reigersberg is samen met kinderopvang Kibeo gevestigd aan de Hoofdweg 50a in Rilland. Samen met Kibeo werkt OBS De Reigersberg met Groenerwijs. Groenerwijs is een kindcentrumformule waarbij buitenzijn, natuur, gezondheid (fysiek en mentaal) en duurzaamheid spelenderwijs geïntegreerd worden in de kindontwikkeling. Het is erop gericht om op een onderscheidende manier kinderen van 0 tot 12 jaar te stimuleren in hun ontwikkeling. Hiermee kiezen wij voor een uniek concept waarbij onderzoekend leren centraal staat.
Wij zijn een openbare school waar iedereen welkom is. Het is een afspiegeling van de samenleving en een prima plek om kinderen van jongs af aan te leren respect te hebben voor een ieders mening of overtuiging. De school kenmerkt zich door een open sfeer. Deze openheid vindt men ook terug in de omgang met elkaar in het team. We gaan open en eerlijk met elkaar om. We houden rekening met elkaar en met ieders omstandigheden. In het werk proberen we elkaar aan te vullen, te stimuleren en te steunen.
Voor de functie is een functiebeschrijving Leraar LB beschikbaar.
Wij zoeken een leerkracht die:
- het leren bewust, beredeneerd en betekenisvol organiseert met de kennis en vaardigheden die het kind al heeft als uitgangspunt;
- doelgericht werkt en om kan gaan met verschillen;
- hoge verwachtingen heeft van ieder kind, zichzelf en het team;
- een onderwijsbevoegdheid heeft.
Wij bieden:
- een samenwerking met een leuk, enthousiast en hardwerkend team;
- ruimte en mogelijkheden om je te blijven ontwikkelen;
- inschaling in LB, trede afhankelijk van relevante werkervaring in het onderwijs.
Heb je interesse in deze functie stuur dan je sollicitatiebrief en CV naar
De sluitingsdatum voor deze vacature is 22 november 2024.
Meer informatie is te vinden op stichtingsom.nl en obs-dereigersberg.nl
Stichting SOM is voor OBS De Regenboog te Dinteloord op zoek naar een
Gepassioneerde Leerkracht
die een positieve impact wil maken op het onderwijs van de toekomst.
Ben jij gedreven om het verschil te maken voor leerlingen en werk je graag in een omgeving waarin ontwikkeling centraal staat? Dan nodigen wij jou van harte uit om te solliciteren!
Over Stichting SOM
Stichting SOM (Samen Onderwijs Maken) beheert een aantal basisscholen binnen de regio, elk met een eigen unieke identiteit en visie. Onze missie is het bevorderen van kansengelijkheid voor alle kinderen door het geven van kwalitatief onderwijs. OBS De Regenboog is een school waar ieder kind welkom is. In een warme, veilige omgeving leren ze alles wat ze later in hun leven nodig hebben. Over groen, over duurzaamheid, maar natuurlijk ook rekenen en taal en is er ruimte voor bewegen en creativiteit.
Wie zoeken wij?
Wij zijn op zoek naar een leerkracht die:
- Een onderwijsbevoegdheid heeft
- Pedagogisch en didactisch sterk is en kan differentiëren binnen de klas
- Flexibel en innovatief is en zich graag blijft ontwikkelen
- Goed kan samenwerken en bijdragen aan de gezamenlijke doelstellingen van het team
- Een positieve en proactieve houding heeft richting leerlingen, collega’s en ouders
Wat bieden wij?
- Een inspirerende werkomgeving binnen een stichting die volop in beweging is
- Professionele ontwikkelingsmogelijkheden en ruimte voor eigen initiatief
- Ondersteuning van een betrokken team van collega’s en schoolleiding
- Arbeidsvoorwaarden conform CAO PO
Interesse?
Heb je interesse in deze functie ? Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie! Stuur je cv en motivatiebrief naar de heer Mark Suijkerbuijk, directeur OBS De Regenboog,