Tien cultuurcoördinatoren voor Stichting SOM

Door: Stichting SOM Op: 04 april 2017

Tien leerkrachten van Stichting SOM hebben op 3 april met goed gevolg de opleiding voor interne cultuurcoördinator afgerond. Deze coördinatoren (ICC’ers) gaan het cultuurbeleid op alle SOM-scholen verder vormgeven.

Stichting SOM zet dit schooljaar flink in op cultuuronderwijs. Door de subsidie die de stichting heeft ontvangen vanuit het Fonds voor Cultuurparticipatie is ze in de gelegenheid de teams en individuele leerkrachten te trainen om meer en betere cultuurlessen te geven. De opgeleide ICC’ers zorgen ervoor dat het cultuurbeleid voor de komende jaren gemaakt wordt, dat de leerkrachten hun kennisniveau verhogen en de leerlingen profiteren van kwalitatief goede lessen op het gebied van o.a. theater, dans, muziek, creativiteit en cultureel erfgoed.

Naast de ICC-opleiding zijn zesendertig SOM-medewerkers momenteel bezig met individuele opleidingen en workshops op cultureel gebied.

Het Fonds voor Cultuurparticipatie ondersteunt vernieuwende initiatieven die actieve deelname aan cultuur teweegbrengen. www.cultuurparticipatie.nl